hom meid

hom meid

duminică, 8 mai 2011

Pacalit de Menestrel

   
  Desi azi e duminica, zi de "hodina" pentru someri, corporatisti sau alte clase muncitoare, vremea de afara destul de capricioasa plus o sticla de vin neprietenoasa, imi dau ghes sa pun la treaba tastatura si miki mouse-ul din dotare.
       Cu starea vremii nu ma pot lua la hartza (desi tanti Romica Jurca prognoza si ceva soare pt "grataristi"), in schimb merlotului cu menestrel pe eticheta, ii pot reprosa multe.
       Sincer, acest Menestrel produs de nea Rotenberg, mi-a fost simpatic din prima, combinatia de merlot si lemn a fost reusita, un pic sub easy-ul celor de la Enira, dar promitator ca si evolutie la sticla pe viitor.
      Dupa cateva sticle achizitionate la pretul de 35-37 de lei de la diverse surse, intalnirea cu acesta  la Auchan in Timisoara mi-a parut o chestie de gradul 4 (pe scara celor cu ozn-uri de gr.3). In prima faza m-a orbit pretul (mai putin lumina reflectoarelor de la standul cu vinuri) de 19,40 lei, un pret realist dupa capul si ideile mele vis a vis de producerea vinului. Nu am stat pe ganduri si am bagat doua sticle la cos din prima, cu gandul ca in scurt timp voi reveni cu portofelul eliberat de arici (animal care, fie vorba intre noi, te face sa nu bagi prea des mana in portofel) pentru o noua alimentare.
      Entuziasmul a fost de scurta durata, odata destupat si desertat in pahare, vinul a produs o deziluzie mare. Lichidul din sticla e lipsit de structura, arome, tanini, aduce a spalatura de butoi (asta o spun celor care au asistat la astfel de operatii), un gust de lemn sau rumegus foarte deranjant, fara vreo urma din merlotul pe care il stiam din degustarile anterioare.
      Problema grava e alta, a doua sticla s-a dovedit la fel, aceleasi caracteristici negative; colac peste pupaza (sau invers) a treia incercare a fost la ziua unui amic, cu acelasi menestrel achizitionat tot de la auchan ... identic cu cele doua sticle incercate de mine.
      Mister Rotenberg, cu tot respectu pt munca dvs. cu acest soi minunat, ce ne facem cu bietul Menestrel ? il schimbam cu un Pacalici, sau avem altceva pe raftul retailerilor, la alt pret ?!
      Sa ne auzim la vinuri mai bune.

22 de comentarii:

  1. Si-or fi dat si ei seama ca a venit OZN-ul si le-a stricat marfa de l-au lasat la juma' de pret.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rog spuneti-mi ce an este: 2007 sau 2008?

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte ciudat, pentru cam am imuteliat menestrelul 2007 intr-un singur batch. Deci toate comentariile rautacioase nu-si au locul. Ati aerat vinul intr-un decantor inainte de a-l fi consumat? M-as bucura daca ati putea sa ne trimiteti colect o sticla din cele cumparate (desigur ca noi vom plati curieratul) si va vom rasplati cu o cutie intreaga. poate ca vinul a stat mult timp pe raft in conditii proaste? Cat despre pret, chiar ca nu stiu: auchan a vandut clar in pierdere (sub pretul lor de achizitie)! Sa fi stiut ei ceva de cum a fost pastrat vinul? Intre timp Menestrel 2007 s-a terminat si a fost inlocuit cu menestrel 2008 care e mai putin taninos, mai rotund si ami usor de baut, cu noante de visina foarte puternice. va recomand ca in viitor sa cumparati vinurile mai scumpe fie direct de la noi, fie de la un magazin de specialitate , avand astfel pe cineva care isi ia raspunderea asupra produsului

    RăspundețiȘtergere
  4. Mister Rotenberg !
    imi pare rau, cele postate mai sus nu au izvorat din dorinta de a improsca cu noroi in marfa dvs., ci din faptul ca m-am simtit pacalit, odata de pretul si a doua oara de continutul sticlei cu vin.
    daca sticla era vreo combina pe 3 hectare de la murfatlar sau vreo grasa mai vestejita de la cotnari, nu cred ca ar fi fost o surpriza atat de neplacuta.
    ma repet ... e vorba despre un vin care imi face placere sa il degust cu prietenii si sa il fac cadou si altora (probabil si datorita etichetei foarte reusite).
    cred ca am fost explicit in postare, ambele sticle achizitionate au fost incercate, in plus si o a treia degustata in alta imprejurare a prezentat aceleasi defecte.
    ma gandesc ca, in calitate de producator, este interesul dvs. sa verificati la ce pret si in ce conditii se valorifica menestrelul la auchan sau la un alt retailer.
    multumesc de bunele intentii, o sa incerc pe cel din 2008.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmm...m-am simtit eu cand Mr. Rotenberg a amendat comentariile; dar nici eu nu am avut niciun pic de rautate - chiar cred ca daca ai descoperit ca marfa din curtea ta nu mai e de calitatea 1 si se indreapta spre calitatea 2 - in sistemul tau de valori, mi se pare normal sa reduci pretul. Iar in economia noastra de piata, dati-mi voie sa am rezervele mele in legatura cu coborarea pretului la jumatate. Sau poate agentul dvs. de vanzari a fost atat de abil incat sa vanda (cu plata in avans) vreo 5-10.000 de sticle undeva la 30 de lei sticla si Auchan e un fraier care acum pierde 10 lei la fiecare bucata. Despre pastrare insa, daca chiar s-ar fi intamplat asa...trebuie sa recunosc ca de multe ori anii trecuti am cumparat apa, sau suc, sau orice alt lichid imbuteliat care in august avea 30-35 de grade in raft, proaspat adus "din spate". pana la urma, spunea cineva mult mai "citit" (in sensul numarului de cititori) decat noi ca e sarcina producatorului in a controla (superviza) nivelul calitatii produselor spre consumatorul final - in traducere libera: canalul de distributie folosit.
    Maine ma duc la Auchan, sa ma conving pe mine ce si cum ;).
    Concluzie: nu suntem rautaciosi, dimpotriva - incurajam fiecare cum putem producatorii care demonstreaza aplecare spre public de calitate, dar ce in "curtea" dvs. va priveste.

    RăspundețiȘtergere
  6. Berbecutio :
    problema cu preturile e alta; pe langa menestrel, tot la auchan, mai erau vreo 30 de sticle de la diversi producatori cu preturi reduse (25-50% fata de "normal").
    un alt exemplu de genu asta l-am intalnit la severin (daca nu ma insel in kaufland) cu o sticla de la Oprisor, Sf.Dumitru din 2006, la pret de 24 de lei (deci peste 50% reducere), vin perfect baubil.
    ce sa mai spui ?
    incurcate sunt caile producatorilor, Doamne ! ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnilor, accept si recunosc ca gentemeneshti lamuririle dvs. Recunosc ca nu pot sa ma obisnuiesc cu stilul polemic si pamfletar al blogurilor (si nu numai al blogurilor) din dulcea noastra Romanica din ultimii 20 de ani. Si nu paentru ca as fi un nostalgic, departe de mine. Revenind la oile noastre
    1. aveti dreptate ca producatorul are raspundere si asupra vinurilor de pe raft. Pentru unul mic (suntem in total 9 oameni), ca mine, este o problema logistica f mare sa verificam provincia. In Bucuresti , de fiecare data cand intru intr-un magazin ies cu o sticla de rotenberg rapsod sau menestrel ptr a verifica atat produsul cat si logistica. In provincie e mai greu de facut asta, dar o vom incerca. Oricum multumesc ptr critica constructiva. Sa stiti ca noi livram vinuri si prin internet la acelasi pret ca la magazin, fara promotii. Avantajul este ca ne asumam direct raspunderea.
    PS: prefer Misa, Mihail sau dnul Rotenberg (daca doriti sa fiti politicosi) in loc de Mister. Si Maestre merge;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Din respect pentru Florin dar si din respect pentru dumneavoastra (scriu dumneavoastra - nu dvs., ca nu mi-e lene, si daca fac vreo greseala de scriere mi-o corectez printr-o simpla recitire, tot din respect fata de voi sau alti cititori) am avut intentia sa nu mai continui acest subiect despre care autorul a spus tot ce se putea spune. Dar cred ca m-ati inteles gresit in primul rand ca mod de exprimare: Mr. in loc de "domnule" sau "maestre" nu se voia a fi o apelatie ironica (desi am vazut-o folosita asa prin fotbal). Sigur ar fi fost posibil un dialog gen "critica constructiva" si nu mocirla daca ati fi evitat folosirea unor termeni (cel putin pentru mine) de neinteles, ca...citez.. "gentemeneshti", "f mare", fara punct, fara virgula, fara majuscule, inclusiv la folosirea denumirii produselor pe care le vindeti, sau a numelui dvs., abrevieri ca "ptr".. Am inteles pct 1., dar unde sunt urmatoarele? Parerea mea e ca aici se vede respectul fata de clienti. Ati aruncat niste vorbe goale pentru retardati. Dati-mi voie sa consider ca nu ma incadrez in aceasta categorie. Nu pot sa nu fac o paralela cu jobul meu actual: daca i-as trimite unui client un e-mail agramat de felul comment-ului dvs. probabil as zbura in 5 secunde. Obisnuiti-va cu ideea ca daca vreti sa vindeti o sticla de vin la niste multe zeci de lei, trebuie sa aveti logistica, PR, marketing si asa mai departe. Si aici as mai avea ceva de zis: unde va situati exact? Ca ieri am trecut pe "Drumul Vinului", Mizil- Tohani - Ceptura - Urlati - Albesti si nu am reusit sa va descopar, pentru ca mi-ar fi placut sa iau cateva sticle de vin direct de la sursa, si poate discutia asta ar fi avut loc acolo, intr-un cadru intim..zic eu.
    Revin si la partea "tehnica", pe care cu abilitate o evitati. Vreti sa spuneti ca Auchan sau (whataever) alt mare distribuitor/vanzator vinde in pierdere? Iar am o senzatie ca glumiti (sper ca nu ne luati de fraieri). Pai unul ca Auchan cat reprezinta ca procent de vanzari? 50%?!?! Va permiteti pierderea unui asa client? Ca, sa fim seriosi, in momentul in care e nevoit sa vanda doar o data in pierdere (ilegal cumva in Romania?...ok..pot fi promotii) v-a salutat din mers! N-am intentia sa dau lectii sau sa ma dau mare, dar am si eu vreo 22 de judete in subordine, iar cel mai MIC client al meu trebuie sa cumpere MINIMUM 20 de TIR-uri pline din marfa pe care o vand. Pret? 20-25% peste oricare dintre concurenti! Si..credeti-ma, e foarte usor de comparat ceea ce vand!
    Referitor la livrarea de sticle de vin prin internet, va spun eu sigur: nu s-a inventat! Poate doar plata on-line si livrarea prin curier, care costa vreo 20-30% din pretul vinului? NU, multumim.
    P.S. Imi pare rau daca am fost cumva agresiv dar pentru mine gramatica limbii romane ramane un criteriu de baza in a cantari interlocutorul. Glume adolescentine cum ca tastatura s-a enervat sau ca laptopul e de vina..sper ca nu mergem pana acolo. Daca e sa zic de vinuri: va multumim ca sunteti un antreprenor apreciat in primul rand prin calitatea produselor pe care le faceti si (din toata inima, fara rezerve, fara ironii) va uram un an mai bun decat oricare dintre cele precedente.
    P.S.2 Nu uita Misa ca prin colaborarea cu anumiti ditribuitori/vanzatori ti-ai ciobit cel mai important P dintre cei 4(daca chiar povestea e cum o zici tu): calitatea produsului!
    Toate bune!
    Ramane la latitudinea lui Florin daca publica sau nu acest post, eu oricum ma retrag din discutie.

    RăspundețiȘtergere
  9. :) vremea s-a mai incalzit pe afara, dar nu e motiv pentru noi de a ne "incinge" in discutii prea aprinse (pentru ca, zic eu, nu merita nici timp si nici nervi).
    ....................
    Domnul Rotenberg : daca dumneata nu te-ai obisnuit cu polemica de pe bloguri (chiar daca am numi-o critica mai mult sau mai putin constructiva), nici eu nu ma pot obisnui cu tertipurile de marketing folosite de producatorii de vin de la noi si nici cu preturile aberante (sa nu spun nesimtite) afisate pentru un segment destul de mare din productia de vin.
    Cu siguranta putem spune ca, consumul influenteaza oferta ... sau conform unei zicale mai vechi "nu e prost cine cere, poate doar cel care da".
    Personal cred si sper ca in maxim trei - patru ani, lucrurile se vor aseza; vinurile supraapreciate, cat si cele la plastic vor cam disparea din peisaj. Calitatea si preturile rezonabile vor ramane pe raft pentru consumatori.
    ...........
    Apelativul "Mister" imi aduce aminte de Cornel Dinu, un personaj simpatic si un fotbalist talentat in peisajul nostru ... de aici si paralelismul cu producatorul Menestrelului (un vin simpatic in general), caruia ii dorim talent, tact si rabdare (cu merlotul) in continuare. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Berbecutio : nu are rost sa te agiti prea tare, mai bine citim romanul Don Quijote si savuram vreun vin de pe la Rioja. :)
    Acum referitor la partea aia numita gramatica, pe care Nica si Trasnea incercau sa o desluseasca pe la scoala din Falticeni, nu am pretentia ca pe un astfel de blog (cu un astfel de nume) sa o facem de nota 10. Ramane la latitudinea fiecaruia, modul de exprimare.
    Defectul meu e ca uneori alunec spre ironie mai mult sau mai putin voalata; dar intotdeauna o asociez cu sinonimul "impunsatura" si nicidecum cu "zeflemea".
    ........................
    In rest, tot ce ti-am zis si la postarea ta, profita cat mai e bunica in viata, daca vrei sa vezi ce "gust" are vinul (ala din latinescu' "in vino veritas"). ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. "La Berbecutio": Cer scuze pentru repeziciunea cu care am trimis comentariile mele. Sincer, ca deobicei, m-am referit la fondul problemei si am incercat sa o fac cat mai repede. In nici un caz nu a fost o lipsa de respect. Domnule Berbecutio, eu nu vand TIR-uri intregi cu marfa, caci nu sunt comerciant de fel. Nu dispretuiesc comerciantii (rau necesar in economia de piata), dar apreciez mai mult creatorii, categorie din care fac si eu parte. Comerciantii traiesc din lipsa de eficienta ecomomica si greutatea de a face ca producatorii sa se intalneasca cu consumatorii in mod direct. Internetul va face cu timpul ca acesti intermediari sa dispara, caci consumatorii se vor putea intalnii cu producatorii virtual, pe net. La fel si cu vinurile. Eu, in primul rand cresc struguri si fac vinuri, bune rele dar le fac eu. Desigur ca trebuie vandute si fac eforturi sincere sa aduc un produs de calitate pe masa cator mai multi oameni. Desigur, as putea da tot vinul gratis, asa cum o fac pentru multe evenimente filantropice, culturale, stiintifice si mi-ar mai ramane de un hamburger si vreo 100 de TIR-uri cu marfa cu tot. Cat despre dulcea limba romanesaca tin sa va spun ca am absolvit liceul Lazar (din Bucuresti) cu 10 la bacalaureat dupa ce in toti cei 4 ani de liceu am avut numai 10 la limba romana. Intr-alta ordine de idei, ar trebui sa va reimprospatati cunostiintele de geografie. Ceptura se afla intre Urlati si Mizil si acolo fac vin 4 producatori destul de cunoscuti. Sa stiti ca GPSul este un bun inlocuitor de cunostiinte geografice. Cumparati-va unul. Nu e foarte scump. De altfel, probabil aveti deja unul in telefonul dvs.(sic). Domnule Berbecutio, cel mai grav din toate este faptul ca va lipseste umorul. Banii nu aduc fericirea; nici umorul. Comentariul dvs.(sic) nu a fost despre vin. Nici al meu nu este.

    RăspundețiȘtergere
  12. Am vazut "live" cand ati postat raspunsul, care m-a incitat un pic pe moment, va pregatisem o replica destul de acida, poate si presarata din cand in cand cu atacuri la persoana despre care am considerat ulterior ca nu e cazul sa le aducem in dicutie; asa ca am salvat ce am scris, am recitit a doua zi si reformulez asa:
    1. Azi am fost intr-un wine bar si am comandat Rotenberg Rose Ceptura, despre care nu pot spune decat de bine; promit sa incerc sa va cunosc mai indeaproape creatiile pentru ca sunt sigur ca vreti sa faceti vinuri competitive si din cate vad in jur se pare ca ati si reusit; daca insa in mod repetat anumite produse nu (mai) sunt la calitatea initiala, sau cea promisa in primul rand de pret, cred ca Florin, sau eu sau orcine altcineva e indreptatit sa-si exprime nemultumirea;
    2. Nu lucrez in vreo firma de distributie/intermediere/etc, fac parte dintr-o multinationala care in primul rand produce prin cele 4 fabrici din RO; normal ca trebuie sa si vanda ;) si aici as mai adauga ceva: consumatorii din pacate nu se pot intalni cu producatorii direct, mai ales in FMCG: chiar nu putem merge toti sa stam la coada la fabrica de cola, sau ciment, sau alte produse/domenii. Iar folosirea transportului prin curier deocamdata reprezinta un procent de neacceptat din pretul produsului. iar la concurenta care este din ce in ce mai acerba, e greu sa vinzi un produs premium (nu?), la un pret pe masura fara a fi prezent pe rafturile colosilor retaileri pe care-i urasc toti furnizorii pentru politicile de forta pe care le impun, dar sa stiti ca nici noi, consumatorii nu-i iubim asa tare, doar ca n-avem incotro. Iar la retailerii mici, apai aici trebuie sa existe vanzatorul suficient de calificat si de motivat sa impinga produsul! Iar astia sunt putini si au capacitate mica de achizitie/revanzare a marfii..samd. Sfatul meu amical: un al 10-lea om de marketing/vanzari adevarat.
    3. Am un simt al umorului uneori supra-dezvoltat, imi place sa rad, sa fac glume, poate chiar exagerez de multe ori (si nu pot sa ma abtin: m-am distrat vazand "cunostiinte" scris cu 2 "i" in mod repetat; Lazar? Really? sic!!)
    4. Am mers pe ruta Cramele Tohani - Ceptura - Urlati - Albesti, iar pe GPS nu v-am gasit la puncte de interes - recunosc si ca nu va cunosteam produsele foarte bine - preferintele mele sunt spre vinuri albe - si planificarea excursiei includea doar Tohani, Budureasca, Serve si Basilescu. Numarul de GPS-uri pe care-l am cu mine? As fi lipsit de modestie sa spun.
    5. Nu v-ati referit la fondul problemei!
    ------------------------------------------------
    Florine, multumesc de sfaturi, am intrat un pic in problema cu sadirea unor soiuri bune, sau mai degraba placute mie, insa e cam complicat; deocamdata am luat 2 carti de Bernaz: "Cultura vitei de vie" si "Teoria si practica vinificarii familiale" - sper sa fiu mai destept pana la toamna :)). La bunica olteanca nu prea e loc, iar in Baragan au renuntat la vie si pun cereale pe toata proprietatea..vreo 10ha. Sper ca conving vreun neam de pe acolo sa fac eu mare parte din investitie..cei 150-200 de butuci despre care am vorbit, spalieri, sarma, pote vreo 1,2 sau 3 butoiase micutze dar de calitate - iar ei sa se ocupe de restul; sa vedem, mai studiez, dar cu cat intru mai mult in problema, cu atat mi se pare mai complicat. Azi ma gandeam doar la controlarea temperaturii de fermentare. Cum fac sa nu sar de 16-17 grade? AC? Cam costisitor...Si mai am o nedumerire: de exemplu as lua un butoi (sau mai multe) de stejar sa tin un Chardonnay o anumita perioada; de cate ori il pot folosi? Poate ne ajuta si Dl. Rotenberg aici.
    Multumesc pentru gazduirea acestui dialog - constructiv sper eu, dar si pentru sfaturile tale.

    RăspundețiȘtergere
  13. Berbecutio :
    1. daca nu te ocupi personal de vie, treaba e mai complicata. rudele alea trebuie sa aiba un minim de cunostiinte si ceva tragere de inima pentru cultura vitei de vie.
    2. pentru o temperatura cat mai optima de fermentare, ideal e o pivnita unde variatia de temp. sa nu fie prea mare; mai sunt si alte metode (daca, citesti prin carti).
    3. personal sunt impotriva baricarii vinului alb; in general un vin bun si foarte bun nu are nevoie de stejar, o baricare excesiva are menirea de a ascunde unele minusuri sau chiar defecte. dar nah ... la astea albe dupa cate am vazut perioada de utilizare e undeva intre 4-7 ani, apoi influenta lemnului se estompeaza (depinde de producator, de gradul de ardere, de perioada de timp in care vinul dintr-o recolta sta in baric).
    ................
    pana la butoi , trebuie vreo 2 ani ca via sa creasca, viguroasa si sanatoasa.
    bafta pana atunci , daca vrei sa te implici.
    loc pentru schimb de informatii si alte discutii avem si aici si in alte parti. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Mda cu cat intru mai tare in problema cu atat mi se taie din avant. Hai ca investitia de 100,2 sau 3 de E (presupunand ca s-ar duce pe apa Sambetei) poate as uita-o repede, insa nerealizarea acestui proiect nu as uita-o usor. Distanta pana "acolo" e de vreo 100 km, de vreo 10 ani fac vanzari, se incadreaza in zona mea, pot ajunge destul de usor, desi nu foarte des. In alta ordine de idei, bunica de acolo n-o duce deloc bine cu sanatatea de cateva luni :(. Am insa un unchi caruia cred ca i-ar placea sa vina sa stea acolo, orice s-ar intampla in viitor. O sa am o discutie cu el zilele urmatoare - o sa-i duc o sticla de Tamaioasa Origini de Budureasca 2007 si o sa-i spun ca asta vreau sa scot de acolo. Asa..ca un exemplu sa-l dau pe spate. Desi am in cap mai multe soiuri, nu neaparat toate albe, dar majoritatea. 40 de butuci x 4 soiuri: Chardonnay, Tamaioasa, Feteasca Neagra si poate o Busuioaca sau un Muscat sau un SB..in sfarsit..n-are mare importanta. A..n-avem pivnita acolo, dar nu cred c-ar fi asa o mare investitie sa sapam una cumva langa casa, mana de lucru inca e foarte ieftina in zona - sunt vai de viata lor, mi-e ca fura si spalierii si strugurii si tot.

    RăspundețiȘtergere
  15. Doamne...si eu care credeam ca vinul aduna, imprieteneste oamenii...

    Fratilor, sunteti de aceeasi parte a baricadei. Ati luat-o pe drumuri gresite...

    Ieri am fost la Auchanul din TImisoara si am vazut si eu menestrelul la 27 de lei cred. M-am bucurat ca e sub 35 :)

    Am trait sa gust si un vin fara alcool, ca era un nene care ii facea reclama si am fost foarte curios sa vad cum e. Nasol...

    In ceea ce il priveste pe domnul Rotenberg imi plac vinurile lui, imi place ca vinul lui nu este un simplu produs si mi-a demonstrat si faptul ca pe langa vinurile bune pe care le face e si un om bun...

    Dar banuiesc ca dupa o saptamana s-au calmat spiritele :)

    Zoli

    RăspundețiȘtergere
  16. Domnule Szep : eu ca si betivan convins, prefer sa stau in bodegi si nu pe baricade.
    Nu imi place piesa lui Dan Spataru : "drumurile noastre" ! cat despre alte drumuri gresite, aveti perfecta dreptate, drumul meu spre iad e pavat cu intentii bune. ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. am sezizat si eu acelasi lucru in legatura cu menestrel nici nu vreau sa scriu cu litera mare numele vinului tot pacalici m-am simtit si drept raspuns am primit ca sunt beat asta e
    BRUNO ISTVAN

    RăspundețiȘtergere
  18. ohooo..cate cutii ar fi de dat...:))))

    RăspundețiȘtergere
  19. betia, cica : "e o tulburare pasagera (si uneori placuta, adaug eu) a spiritului" !
    a fi pacalit e sinonim cu a fi inselat !
    prefer sa imi spuna lumea ca is "tulburat la spirit". ;)

    RăspundețiȘtergere
  20. si eu am cumparat ieri o sticla cu 22 de ron tot de la Auchan. Nu sa gandit nimeni ca ar putea fii contrafacut?

    RăspundețiȘtergere